Strona główna Regulaminy Regulamin organizacyjny
Regulamin organizacyjny PDF Drukuj

Zarządzenie nr 3 z dnia 15.02.2008


M I E J S K I E   C E N T R U M   K U L T U R A L N E   W   L I P N I E


REGULAMIN ORGANIZACYJNY


Rozdział I
Postanowienia ogólne


§ 1


Regulamin organizacyjny Miejskiego Centrum Kulturalnego w Lipnie zwany dalej „Regulaminem” określa organizację wewnętrzną MCK, a w szczególności: placówki wchodzące 
w jego skład, strukturę organizacyjną , zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych
i podstawowe obowiązki służbowe pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych.


§ 2


Ilekroć w regulaminie jest mowa o MCK należy przez to rozumieć Miejskie Centrum Kulturalne
w Lipnie.


§ 3


Oprócz Regulaminu w MCK obowiązują następujące akty prawne:
- Statut MCK,
- Regulamin Pracy,
- Regulamin wynagradzania,
- Regulamin Kontroli Wewnętrznej,
- Regulamin w sprawach o zamówienia publiczne,
- Polityka rachunkowości.


Rozdział II
Komórki organizacyjne wchodzące w skład MCK

 

§ 1


Miejskie Centrum Kulturalne w Lipnie przy ul. Piłsudskiego 22.


§ 2


Kino Nawojka w Lipnie przy ul. Mickiewicza 33.


Rozdział III
Struktura organizacyjna MCK


§ 1


Funkcjonowanie MCK opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań


§ 2


Strukturę organizacyjną MCK przedstawia schemat stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu


Rozdział IV
Zakres działania dyrektora

 

§ 1


Dyrektor zarządza i reprezentuje MCK na zewnątrz. Ustala szczegółową organizację wewnętrzną MCK i zakres działania jego poszczególnych działów. Dyrektor podlega bezpośrednio Burmistrzowi miasta Lipna.


§ 2


2. Dyrektor odpowiedzialny jest za:
- ogólne kierownictwo w zakresie spraw merytorycznych i organizacyjnych,
- zapewnienie realizacji statutowych zadań MCK,
- gospodarowanie majątkiem MCK,
- przedstawianie Burmistrzowi Miasta planów działalności oraz sprawozdań z ich wykonania,
- stały nadzór nad należytym wypełnianiem obowiązków przez pracowników,
- zatrudnianie, zwalnianie i awansowanie pracowników,
- ustalenie strategii i programów działania MCK,
- koordynowanie działalności kulturalno-oświatowej,
- zapewnienie właściwych warunków pracy,
- w celu uregulowania spraw o charakterze wewnętrznym dotyczącym działalności i pracy MCK dyrektor wydaje zarządzenia wewnętrzne. Zarządzenia te podlegają ewidencji
w Dziale Administracji i Kadr


§ 3


Wszyscy pracownicy zatrudnieni w strukturze organizacyjnej MCK podlegają służbowo dyrektorowi.


§ 4


W czasie nieobecności dyrektora jego obowiązki określone w niniejszym paragrafie przejmuje
gł. księgowy wraz z instruktorem ds. merytorycznych.


Rozdział V
Zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych

 

§ 1


Dział Administracji i Kadr


I. Dział finansowo – kadrowy stanowią:
- główny księgowy (1 etat) - jest odpowiedzialny za dział, w razie jego nieobecności działem kieruje starszy księgowy - kasjer,
- starszy księgowy - kasjer (1/3 etatu) ,
- specjalista ds. kadrowych (1/4 etatu).

Do zadań działu finansowo-kadrowego należy:
1. Sporządzanie planu finansowego i sprawozdań z jego wykonania, bieżące dokonywanie korekt,
2. Opracowanie zakładowego planu kont oraz instrukcji obiegu dokumentów, a także procedur postępowania w sprawie gromadzenia przychodów oraz wydatkowania środków,
3. Prowadzenie ksiąg rachunkowych obejmujących zbiory zapisów księgowych, obrotów (sum zapisów) i sald, które tworzy: dziennik, księgę główną, księgi pomocnicze, zestawienia obrotów i sald księgi głównej oraz sald ksiąg pomocniczych, wykazy składników aktywów i pasywów (inwentarz), zgodnie
z ustawą o rachunkowości,
4. Sporządzanie sprawozdawczości finansowej zgodnie z ustawą o rachunkowości, statystyce oraz innych sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami.
5. Obsługa finansowo-kadrowa MCK Lipno obejmuje:
- prowadzenie ewidencji księgowej za pomocą programu komputerowego,
- dekretowanie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, list płac, polecenia przelewów) w zakresie przychodów i kosztów,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych 
i prawnych, naliczanie umorzenia i księgowanie z podziałem na grupy, prowadzenie ewidencji w książkach inwentarzowych oraz sporządzanie sprawozdawczości,
- prowadzenie ewidencji pozabilansowej wyposażenia wg komórek merytorycznych w sposób umożliwiających identyfikację każdego przedmiotu oraz miejsca użytkowania,
- prowadzenie ewidencji zakupów materiałów, usług, sprzedaży i inwestycji,
sporządzanie deklaracji podatkowych i terminowa realizacja zobowiązań
z tytułu podatków, ubezpieczeń społecznych, opłat,
- sporządzanie sprawozdań finansowych rocznych obejmujących bilans, rachunek wyników i informacji dodatkowej,
- sporządzanie miesięcznych sprawozdań z wykorzystanej dotacji przyznanej przez organizatora – Urząd Miasta Lipna,
- windykacja należności,
- prowadzenie kasy Miejskiego Centrum Kulturalnego,
- sporządzanie miesięcznych list wynagrodzeń, list nagród, nagród jubileuszowych, ekwiwalentów za urlopy i odpraw,
- naliczanie wynagrodzeń za czas niezdolności do pracy, zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich,
- sporządzanie wewnętrznych dowodów księgowych na podstawie list płac,
- sporządzanie całości sprawozdawczości w zakresie zatrudnienia i płac,
- sporządzanie miesięcznych wydruków kont księgi głównej, kont ksiąg pomocniczych, dziennika, zestawienia sald i obrotów, rozrachunków z dostawcami i odbiorcami,
- ewidencja i sprzedaż biletów na imprezy, prowadzenie rozliczeń dotyczących organizowanych przez imprez.
6. Główny księgowy sprawuje nadzór nad komórką ds. kadrowych odpowiedzialną za:
- prowadzenie akt osobowych i ewidencji zatrudnionych,
- prowadzenie dokumentacji emerytalno-rentowej,
- sporządzanie wszelkich dokumentów z zakresu spraw pracowniczych,
- terminowe szkolenia pracowników z zakresu BHP,
- terminowe kierowanie pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne,
- prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich pracowników,
- prowadzenie ewidencji poleceń wyjazdów służbowych-delegacji,
- prowadzenie ewidencji wypadków przy pracy,
- nadzór nad dyscypliną pracy,
- sporządzanie miesięcznych kart czasu pracy i zestawień miesięcznych dla celów statystycznych,
- sporządzanie planów urlopów i prowadzenie kart urlopowych.


II. SEKRETARIAT

1. Pracownik ds. sekretariatu (1 et.) – sprawuje nadzór nad pracownikami gospodarczymi, realizuje zadania w zakresie:
- administracji, – ogół spraw administracyjnych MCK,
- nadzoru pracowników gospodarczych i stażystów,
- wyposażenia obiektu w niezbędny sprzęt gospodarczy, środki czystości,
- prowadzenia kancelarii ( kontakty interpersonalne, obsługa komputera,                       
- prowadzenia ewidencji korespondencji i dokumentacji przychodzącej i wychodzącej,
obsługa telefonów i faxu),
- prowadzenie rejestru delegacji służbowych,
- prowadzenie centralnego rejestru umów, księgi zarządzeń dyrektora, archiwum,
- przyjmowanie i rejestracja rachunków, faktur i niezwłoczne ich przedstawianie do akceptacji przez osoby uprawnione,
- nadzoru i odpowiedzialności za utrzymanie czystości obiektu i aktualizacji wszystkich przeglądów technicznych
- kierowania pracami gospodarczymi: drobne naprawy i remonty,
- obsługi Izby Muzealnej i wycieczek- w razie takiej potrzeby,
- dopilnowania właściwego kalendarza imprez i wydarzeń kulturalnych,
- prowadzenia harmonogramów pracy,
- współuczestnictwa w organizacji i przebiegu imprez,
- w razie takiej potrzeby, współpracuje z instruktorami na zajęciach z dziećmi, młodzieżą lub osobami starszymi.

2. Pracownicy gospodarczy.

1. Sprzątaczka – odpowiada za utrzymanie czystości w obiekcie i w obejściu,                         przygotowanie pomieszczeń do okolicznościowych imprez, ( 1 et.)
2. Pracownik ds. technicznych – odpowiada za konserwację mienia MCK, bieżące przeglądy, naprawy i drobne remonty. Pomaga przy organizacji i obsłudze technicznej imprez (1 et.)


§ 2

Dział Artystyczny


I. Działem kieruje Instruktor ds. Merytorycznych, który jest odpowiedzialny za harmonogram pracy instruktorów dotyczący określonych imprez, sprawozdania z imprez MCK, przygotowanie regulaminów konkursowych i koordynację pracy działu.

SEKCJA TEATRALNA – prowadzi zajęcia teatru amatorskiego, kukiełkowego, zajęcia integracyjne, kabaretowe, cyrkowe, wspiera organizację i program imprez MCK.
1.Instruktor ds. Teatru, zajęć integracyjnych, cyrkowych, ( 1 et. , umowy zlec.)

SEKCJA MUZYCZNA – prowadzi zajęcia muzyczne ( nieograniczony wiek uczestników )
w różnych formach organizacyjnych: zespoły muzyczne, wokalne, instrumentalne, orkiestra.
Uczestniczy w organizacji i imprezach MCK, zajmuje się obsługą nagłośnienia.
1.Kapelmistrz – prowadzi i odpowiada za poziom artystyczny Orkiestry dętej. Uczestniczy
w organizacji i programie imprez MCK ( 1 et., umowy zlec.)
2.Instruktor Główny sekcji muzyczno-wokalnej, nadzorujący właściwe funkcjonowanie sekcji oraz odpowiadający za nagłośnienie i kalendarz imprez ( 1 et.)
3.Instruktor muzyki- prowadzi zajęcia z zespołami muzycznymi, wokalnymi, uczestniczy
i przygotowuje program imprez MCK ( ¾ et.)

SEKCJA PLASTYCZNO – WYSTAWIENNICZA – nadzoruje i opiekuje się Izbą Muzealną, pozyskuje nowe zbiory, prowadzi rejestr i opis historyczny eksponatów, w miarę możliwości zajmuje się konserwacją i renowacją zbiorów. Organizuje wystawy i ekspozycje z zakresu wszystkich dziedzin sztuki i historii, przygotowuje i obsługuje plenery sztuki, konkursy plastyczne. Opracowuje projekty wydawnicze i reklamowe, oprowadza wycieczki na terenie miasta Lipna i okolic. Dba o wizerunek plastyczny MCK, prowadzi zajęcia plastyczne
z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
1. Instruktor ds. Muzealno-plastycznych ( ½ et )
2. Młodszy Instruktor ds. Muzealno-plastycznych ( ½ et )

SEKCJA TANECZNA – prowadzi zajęcia taneczne z wszystkimi grupami wiekowymi, przygotowuje aranżacje taneczne i programy artystyczne, przygotowuje wokalistów pod względem aranżacji ruchowej, współpracuje z orkiestrą dętą - przygotowuje tanecznie tamburmajorki, współpracuje ze wszystkimi sekcjami, poszukuje młodych talentów
1. Instruktor ds. tańca (1 et.)

IMPRESARIAT I KINO NAWOJKA – reklama i promocja działalności MCK, kontakty ze sponsorami, szkołami i instytucjami, organizacja i obsługa imprez miejskich, nadzór nad pracą kina i jego harmonogramem filmowym.
1. Instruktor d/s impresariatu- nadzoruje pracę sekcji (1 et.), odpowiada za opracowania programów operacyjnych i prawidłowe funkcjonowanie pracy kina, pomaga przy obsłudze technicznej imprez.
2. Instruktor do spraw obsługi medialnej (umowa zlec.), - prowadzi stronę internetową, obsługuje i czuwa nad prawidłowym funkcjonowaniem wszystkich sprzętów multimedialnych w MCK, wykonuje dokumentację fotograficzną imprez MCK, zajmuje się reklamą
i promocją, opracowuje wstępne projekty graficzne przedsięwzięć jednostki
3. Pracownik gospodarczy kina (1 et.) - uczestniczy w technicznej obsłudze imprez, dba
o porządek i czystość w obiekcie i wokół niego, dba o prawidłowe funkcjonowanie kina, dokonuje kontroli i obsługi widzów

KLUBO-KAWIARNIA
1. Kierownik gospodarczy (½ et.) nadzoruje prawidłowe funkcjonowanie klubu, kawiarni letniej, dba o zaopatrzenie gastronomiczne, obsługę klienta, nadzoruje pracę personelu
(umowy zlec.), czuwa nad prawidłowym harmonogramem imprez artystycznych w klubie
i kawiarni, współpracuje z sekcją muzyczną i plastyczną
2. Obsługa klienta (umowa zlec.- w zależności od potrzeb)


Rozdział VI
Postanowienia końcowe


§ 1


Pracownikiem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest każdy pracownik zatrudniony 
w MCK na podstawie umowy o pracę niezależnie od zajmowanego stanowiska i pełnionych funkcji.


§ 2


Na podstawie statutu i regulaminu organizacyjnego dyrektor MCK opracowuje szczegółowe zakresy czynności dla poszczególnych pracowników.


§ 3


Pracownicy, którzy z tytułu swych czynności zawodowych mają powierzony majątek, stanowiący własność MCK, winni złożyć oświadczenie o odpowiedzialności materialnej.


§ 4


Niniejszy regulamin organizacyjny nadaje dyrektor po zasięgnięciu opinii organizatora.

1. Załącznikami do regulaminu organizacyjnego jest:
- schemat organizacyjny MCK w Lipnie wraz z określeniami ilości etatów
w poszczególnych komórkach organizacyjnych, ( załącznik nr 1)
- wykaz osób upoważnionych do zatwierdzania dokumentów ( załącznik nr 2)
- wykaz osób upoważnionych do odbioru faktur (załącznik nr 3)
- wykaz osób upoważnionych do podpisywania, rachunków faktur VAT ( załącznik nr 4),
- wykaz stosowanych pieczątek (załącznik nr 5),
2. Niniejszy regulamin jest podstawą do opracowania zakresów czynności dla poszczególnych pracowników.
3. Kwestie sporne i wątpliwości dotyczące interpretacji postanowień regulaminu organizacyjnego rozstrzyga Dyrektor MCK.
4. W sprawach nieregulowanych niniejszym regulaminem organizacyjnym mają zastosowanie ogólne przepisy prawa, w tym: Kodeks Pracy, Kodeks Cywilny, Kodeks Postępowania Administracyjnego


§ 5


Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez dyrektora.


Dyrektor: 
mgr Katarzyna Wesołowska – Karasiewicz


Lipno, dn.15-02-2008

 

Załączniki:
Pobierz (regulamin_organizacyjny.odt)regulamin_organizacyjny.odt[Regulamin Organizacyjny MCK w Lipnie]17 Kb
Pobierz (regulamin_organizacyjny.pdf)regulamin_organizacyjny.pdf[Regulamin Organizacyjny MCK w Lipnie]74 Kb

niedziela, 01 maja 2011 21:39
Poprawiony: środa, 25 maja 2011 17:54