Zarządzenie nr 3 z dnia 15.02.2008
M I E J S K I E C E N T R U M K U L T U R A L N E W L I P N I E
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Rozdział I Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin organizacyjny Miejskiego Centrum Kulturalnego w Lipnie zwany dalej „Regulaminem” określa organizację wewnętrzną MCK, a w szczególności: placówki wchodzące w jego skład, strukturę organizacyjną , zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych i podstawowe obowiązki służbowe pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych.
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o MCK należy przez to rozumieć Miejskie Centrum Kulturalne w Lipnie.
§ 3
Oprócz Regulaminu w MCK obowiązują następujące akty prawne: - Statut MCK, - Regulamin Pracy, - Regulamin wynagradzania, - Regulamin Kontroli Wewnętrznej, - Regulamin w sprawach o zamówienia publiczne, - Polityka rachunkowości.
Rozdział II Komórki organizacyjne wchodzące w skład MCK
§ 1
Miejskie Centrum Kulturalne w Lipnie przy ul. Piłsudskiego 22.
§ 2
Kino Nawojka w Lipnie przy ul. Mickiewicza 33.
Rozdział III Struktura organizacyjna MCK
§ 1
Funkcjonowanie MCK opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań
§ 2
Strukturę organizacyjną MCK przedstawia schemat stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu
Rozdział IV Zakres działania dyrektora
§ 1
Dyrektor zarządza i reprezentuje MCK na zewnątrz. Ustala szczegółową organizację wewnętrzną MCK i zakres działania jego poszczególnych działów. Dyrektor podlega bezpośrednio Burmistrzowi miasta Lipna.
§ 2
2. Dyrektor odpowiedzialny jest za: - ogólne kierownictwo w zakresie spraw merytorycznych i organizacyjnych, - zapewnienie realizacji statutowych zadań MCK, - gospodarowanie majątkiem MCK, - przedstawianie Burmistrzowi Miasta planów działalności oraz sprawozdań z ich wykonania, - stały nadzór nad należytym wypełnianiem obowiązków przez pracowników, - zatrudnianie, zwalnianie i awansowanie pracowników, - ustalenie strategii i programów działania MCK, - koordynowanie działalności kulturalno-oświatowej, - zapewnienie właściwych warunków pracy, - w celu uregulowania spraw o charakterze wewnętrznym dotyczącym działalności i pracy MCK dyrektor wydaje zarządzenia wewnętrzne. Zarządzenia te podlegają ewidencji w Dziale Administracji i Kadr
§ 3
Wszyscy pracownicy zatrudnieni w strukturze organizacyjnej MCK podlegają służbowo dyrektorowi.
§ 4
W czasie nieobecności dyrektora jego obowiązki określone w niniejszym paragrafie przejmuje gł. księgowy wraz z instruktorem ds. merytorycznych.
Rozdział V Zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych
§ 1
Dział Administracji i Kadr
I. Dział finansowo – kadrowy stanowią: - główny księgowy (1 etat) - jest odpowiedzialny za dział, w razie jego nieobecności działem kieruje starszy księgowy - kasjer, - starszy księgowy - kasjer (1/3 etatu) , - specjalista ds. kadrowych (1/4 etatu).
Do zadań działu finansowo-kadrowego należy: 1. Sporządzanie planu finansowego i sprawozdań z jego wykonania, bieżące dokonywanie korekt, 2. Opracowanie zakładowego planu kont oraz instrukcji obiegu dokumentów, a także procedur postępowania w sprawie gromadzenia przychodów oraz wydatkowania środków, 3. Prowadzenie ksiąg rachunkowych obejmujących zbiory zapisów księgowych, obrotów (sum zapisów) i sald, które tworzy: dziennik, księgę główną, księgi pomocnicze, zestawienia obrotów i sald księgi głównej oraz sald ksiąg pomocniczych, wykazy składników aktywów i pasywów (inwentarz), zgodnie z ustawą o rachunkowości, 4. Sporządzanie sprawozdawczości finansowej zgodnie z ustawą o rachunkowości, statystyce oraz innych sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami. 5. Obsługa finansowo-kadrowa MCK Lipno obejmuje: - prowadzenie ewidencji księgowej za pomocą programu komputerowego, - dekretowanie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, list płac, polecenia przelewów) w zakresie przychodów i kosztów, - prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, naliczanie umorzenia i księgowanie z podziałem na grupy, prowadzenie ewidencji w książkach inwentarzowych oraz sporządzanie sprawozdawczości, - prowadzenie ewidencji pozabilansowej wyposażenia wg komórek merytorycznych w sposób umożliwiających identyfikację każdego przedmiotu oraz miejsca użytkowania, - prowadzenie ewidencji zakupów materiałów, usług, sprzedaży i inwestycji, sporządzanie deklaracji podatkowych i terminowa realizacja zobowiązań z tytułu podatków, ubezpieczeń społecznych, opłat, - sporządzanie sprawozdań finansowych rocznych obejmujących bilans, rachunek wyników i informacji dodatkowej, - sporządzanie miesięcznych sprawozdań z wykorzystanej dotacji przyznanej przez organizatora – Urząd Miasta Lipna, - windykacja należności, - prowadzenie kasy Miejskiego Centrum Kulturalnego, - sporządzanie miesięcznych list wynagrodzeń, list nagród, nagród jubileuszowych, ekwiwalentów za urlopy i odpraw, - naliczanie wynagrodzeń za czas niezdolności do pracy, zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich, - sporządzanie wewnętrznych dowodów księgowych na podstawie list płac, - sporządzanie całości sprawozdawczości w zakresie zatrudnienia i płac, - sporządzanie miesięcznych wydruków kont księgi głównej, kont ksiąg pomocniczych, dziennika, zestawienia sald i obrotów, rozrachunków z dostawcami i odbiorcami, - ewidencja i sprzedaż biletów na imprezy, prowadzenie rozliczeń dotyczących organizowanych przez imprez. 6. Główny księgowy sprawuje nadzór nad komórką ds. kadrowych odpowiedzialną za: - prowadzenie akt osobowych i ewidencji zatrudnionych, - prowadzenie dokumentacji emerytalno-rentowej, - sporządzanie wszelkich dokumentów z zakresu spraw pracowniczych, - terminowe szkolenia pracowników z zakresu BHP, - terminowe kierowanie pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne, - prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich pracowników, - prowadzenie ewidencji poleceń wyjazdów służbowych-delegacji, - prowadzenie ewidencji wypadków przy pracy, - nadzór nad dyscypliną pracy, - sporządzanie miesięcznych kart czasu pracy i zestawień miesięcznych dla celów statystycznych, - sporządzanie planów urlopów i prowadzenie kart urlopowych.
II. SEKRETARIAT
1. Pracownik ds. sekretariatu (1 et.) – sprawuje nadzór nad pracownikami gospodarczymi, realizuje zadania w zakresie: - administracji, – ogół spraw administracyjnych MCK, - nadzoru pracowników gospodarczych i stażystów, - wyposażenia obiektu w niezbędny sprzęt gospodarczy, środki czystości, - prowadzenia kancelarii ( kontakty interpersonalne, obsługa komputera, - prowadzenia ewidencji korespondencji i dokumentacji przychodzącej i wychodzącej, obsługa telefonów i faxu), - prowadzenie rejestru delegacji służbowych, - prowadzenie centralnego rejestru umów, księgi zarządzeń dyrektora, archiwum, - przyjmowanie i rejestracja rachunków, faktur i niezwłoczne ich przedstawianie do akceptacji przez osoby uprawnione, - nadzoru i odpowiedzialności za utrzymanie czystości obiektu i aktualizacji wszystkich przeglądów technicznych - kierowania pracami gospodarczymi: drobne naprawy i remonty, - obsługi Izby Muzealnej i wycieczek- w razie takiej potrzeby, - dopilnowania właściwego kalendarza imprez i wydarzeń kulturalnych, - prowadzenia harmonogramów pracy, - współuczestnictwa w organizacji i przebiegu imprez, - w razie takiej potrzeby, współpracuje z instruktorami na zajęciach z dziećmi, młodzieżą lub osobami starszymi.
2. Pracownicy gospodarczy.
1. Sprzątaczka – odpowiada za utrzymanie czystości w obiekcie i w obejściu, przygotowanie pomieszczeń do okolicznościowych imprez, ( 1 et.) 2. Pracownik ds. technicznych – odpowiada za konserwację mienia MCK, bieżące przeglądy, naprawy i drobne remonty. Pomaga przy organizacji i obsłudze technicznej imprez (1 et.)
§ 2
Dział Artystyczny
I. Działem kieruje Instruktor ds. Merytorycznych, który jest odpowiedzialny za harmonogram pracy instruktorów dotyczący określonych imprez, sprawozdania z imprez MCK, przygotowanie regulaminów konkursowych i koordynację pracy działu.
SEKCJA TEATRALNA – prowadzi zajęcia teatru amatorskiego, kukiełkowego, zajęcia integracyjne, kabaretowe, cyrkowe, wspiera organizację i program imprez MCK. 1.Instruktor ds. Teatru, zajęć integracyjnych, cyrkowych, ( 1 et. , umowy zlec.)
SEKCJA MUZYCZNA – prowadzi zajęcia muzyczne ( nieograniczony wiek uczestników ) w różnych formach organizacyjnych: zespoły muzyczne, wokalne, instrumentalne, orkiestra. Uczestniczy w organizacji i imprezach MCK, zajmuje się obsługą nagłośnienia. 1.Kapelmistrz – prowadzi i odpowiada za poziom artystyczny Orkiestry dętej. Uczestniczy w organizacji i programie imprez MCK ( 1 et., umowy zlec.) 2.Instruktor Główny sekcji muzyczno-wokalnej, nadzorujący właściwe funkcjonowanie sekcji oraz odpowiadający za nagłośnienie i kalendarz imprez ( 1 et.) 3.Instruktor muzyki- prowadzi zajęcia z zespołami muzycznymi, wokalnymi, uczestniczy i przygotowuje program imprez MCK ( ¾ et.)
SEKCJA PLASTYCZNO – WYSTAWIENNICZA – nadzoruje i opiekuje się Izbą Muzealną, pozyskuje nowe zbiory, prowadzi rejestr i opis historyczny eksponatów, w miarę możliwości zajmuje się konserwacją i renowacją zbiorów. Organizuje wystawy i ekspozycje z zakresu wszystkich dziedzin sztuki i historii, przygotowuje i obsługuje plenery sztuki, konkursy plastyczne. Opracowuje projekty wydawnicze i reklamowe, oprowadza wycieczki na terenie miasta Lipna i okolic. Dba o wizerunek plastyczny MCK, prowadzi zajęcia plastyczne z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. 1. Instruktor ds. Muzealno-plastycznych ( ½ et ) 2. Młodszy Instruktor ds. Muzealno-plastycznych ( ½ et )
SEKCJA TANECZNA – prowadzi zajęcia taneczne z wszystkimi grupami wiekowymi, przygotowuje aranżacje taneczne i programy artystyczne, przygotowuje wokalistów pod względem aranżacji ruchowej, współpracuje z orkiestrą dętą - przygotowuje tanecznie tamburmajorki, współpracuje ze wszystkimi sekcjami, poszukuje młodych talentów 1. Instruktor ds. tańca (1 et.)
IMPRESARIAT I KINO NAWOJKA – reklama i promocja działalności MCK, kontakty ze sponsorami, szkołami i instytucjami, organizacja i obsługa imprez miejskich, nadzór nad pracą kina i jego harmonogramem filmowym. 1. Instruktor d/s impresariatu- nadzoruje pracę sekcji (1 et.), odpowiada za opracowania programów operacyjnych i prawidłowe funkcjonowanie pracy kina, pomaga przy obsłudze technicznej imprez. 2. Instruktor do spraw obsługi medialnej (umowa zlec.), - prowadzi stronę internetową, obsługuje i czuwa nad prawidłowym funkcjonowaniem wszystkich sprzętów multimedialnych w MCK, wykonuje dokumentację fotograficzną imprez MCK, zajmuje się reklamą i promocją, opracowuje wstępne projekty graficzne przedsięwzięć jednostki 3. Pracownik gospodarczy kina (1 et.) - uczestniczy w technicznej obsłudze imprez, dba o porządek i czystość w obiekcie i wokół niego, dba o prawidłowe funkcjonowanie kina, dokonuje kontroli i obsługi widzów
KLUBO-KAWIARNIA 1. Kierownik gospodarczy (½ et.) nadzoruje prawidłowe funkcjonowanie klubu, kawiarni letniej, dba o zaopatrzenie gastronomiczne, obsługę klienta, nadzoruje pracę personelu (umowy zlec.), czuwa nad prawidłowym harmonogramem imprez artystycznych w klubie i kawiarni, współpracuje z sekcją muzyczną i plastyczną 2. Obsługa klienta (umowa zlec.- w zależności od potrzeb)
Rozdział VI Postanowienia końcowe
§ 1
Pracownikiem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest każdy pracownik zatrudniony w MCK na podstawie umowy o pracę niezależnie od zajmowanego stanowiska i pełnionych funkcji.
§ 2
Na podstawie statutu i regulaminu organizacyjnego dyrektor MCK opracowuje szczegółowe zakresy czynności dla poszczególnych pracowników.
§ 3
Pracownicy, którzy z tytułu swych czynności zawodowych mają powierzony majątek, stanowiący własność MCK, winni złożyć oświadczenie o odpowiedzialności materialnej.
§ 4
Niniejszy regulamin organizacyjny nadaje dyrektor po zasięgnięciu opinii organizatora.
1. Załącznikami do regulaminu organizacyjnego jest: - schemat organizacyjny MCK w Lipnie wraz z określeniami ilości etatów w poszczególnych komórkach organizacyjnych, ( załącznik nr 1) - wykaz osób upoważnionych do zatwierdzania dokumentów ( załącznik nr 2) - wykaz osób upoważnionych do odbioru faktur (załącznik nr 3) - wykaz osób upoważnionych do podpisywania, rachunków faktur VAT ( załącznik nr 4), - wykaz stosowanych pieczątek (załącznik nr 5), 2. Niniejszy regulamin jest podstawą do opracowania zakresów czynności dla poszczególnych pracowników. 3. Kwestie sporne i wątpliwości dotyczące interpretacji postanowień regulaminu organizacyjnego rozstrzyga Dyrektor MCK. 4. W sprawach nieregulowanych niniejszym regulaminem organizacyjnym mają zastosowanie ogólne przepisy prawa, w tym: Kodeks Pracy, Kodeks Cywilny, Kodeks Postępowania Administracyjnego
§ 5
Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez dyrektora.
Dyrektor: mgr Katarzyna Wesołowska – Karasiewicz
Lipno, dn.15-02-2008
|